lugola lugola
463
BLOG

Drogi telewidzu, bądź czujny (walonki)

lugola lugola Kultura Obserwuj notkę 9

....usłyszałam po przypadkowym wejściu na stronę tvr - czyli telewizji rolniczej. Zaprowadziło mnie do tej strony hasło "walonki".

Wpisałam je w google ot tak, łażąc po internecie i mając w pamięci, że zbliża się kolejna rocznica pierwszej wywózki (10 luty 1940).

I dlatego, że od jakiegoś czasu na salonach u nas modne są gumofilce. Więc pomyślałam - czemuż i nie same walonki. I proszę, w tvr znajduję taki oto artykuł: "Idzie luty, kup walonki". "Tradycyjne rosyjskie buty, które już od ponad 300 lat pozwalają przetrwać najcięższe mrozy, powracają. (...)

Szacuje się, że obecnie w Rosji produkowanych jest rocznie około 4,5 miliona par tych butów, które nadal cieszą się dużą popularnością na terenach wiejskich. Teraz ten rosyjski wynalazek próbuje podbić również polski rynek. Czy zdobędzie jednak serca rolników? Zdania w tej kwestii są podzielone.

„Bardzo mi się podobają te buty, są  ciepłe i praktyczne ale wydaje mi się, że kawałek stopy powinien być gumowy, tak żeby były nieprzemakalne” - stwierdza pani Stanisława, sprzedawczyni warzyw i owoców.

„Szczególnie te dla kobiet są bardzo ładne. A dla mężczyzn to już kwestia gustu” - ocenia pan Michał, rolnik z Grodziska Mazowieckiego."

 

Myślałam, że śnię, ale to jednak nie sen. I tylko tak się zastanawiam, kiedy te nasze polskie modnisie zaczną paradować  w tych walonkach. I ja im życzę, żeby jak już będą w tych walonkach chodzić, to z własnej woli, bo to różnie może być.

A swoją drogą to ciekawe. Moda jest specyficzna, rządzi się własnymi prawammi, nieznanymi i niezrozumiałymi dla przeciętnego śmiertelnika. I jak widać ma wiele wspólnego z życiem zdawałoby się odległym od mody. Ale i w modzie i w życiu obserwuje sie stały trend: to, co kiedyś było uważane za obciach, słabośc, wstyd, żenadę, biedę, szmirę....dziś jest trendy, jazzy, cool, mądre, intelektualne, wartościowe.

Obawiam się, że jak tak dalej pójdzie, jeśli to sie nie zmieni, to wszyscy skończymy w walonkach. Ale nie wiem, czy bedzie to kwestią mody czy konieczności.

 

 

dopisek: w wyborczej znalazłam taką galerię: "tak powstają walonki".Polecam wszystkim, którzy lubią wyprzedzać trendy.

lugola
O mnie lugola

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura