lugola lugola
258
BLOG

Głodówka. Ale po co?

lugola lugola Polityka Obserwuj notkę 0

Przyznaję, nie śledzę na bieżąco wydarzeń politycznych w naszym kraju, więc moje zdziwienie może być zupełnie spóźnione i nie na miejscu.

Niemniej jednak zastanawiam się, po co głodują w tym Krakowie? To znaczy, ja oczywiście wiem, że chodzi o protest przeciwko zmiejszeniu lekcji historii w szkołach średnich.

Ale o tym to ja wiem już od bez mała, trzech lat. Czy tyle czasu trzeba było czekać z protestami?

Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że owa głodówka pójdzie zupełnie na marne. Dlaczego ci nauczyciele obudzili się dopiero teraz? Ja w oświacie nie robię, a wydaje się że jestem lepiej poinformowana od samych zainteresowanych.

Tak czy inaczej, jeśli intencje tych prostestujących są szczere, to żal mi ich bardzo. Nie wiem tylko, czy gorszą wiadomością jest to, ze pracownicy oświaty są mocno odrealnieni i dowiadują się o ważnych sprawach po latach, kiedy już wszyscy zdołali się "pogodzić" z tematem? Czy zła wiadomośc jest taka, że oni o tych zmianach doskonale wiedzieli, jak każdy zorientowany i czytający prasę obywatel, a zareagowali z jakichś przyczyn dopiero teraz.

Jaka wersja by nie była, każda jest dramatyczna i mocno dołująca i odbierajaca nadzieję na zmianę na lepsze.

 

Dlaczego ci głodujący nie protestują przeciw istnieniu MEN? Przeciw aktualnemu systemowi szkolnictwa, który jest samym złem i jedyne co może urodzić to tylko patologię?

Nawet jeśli Szumilas się ugnie i coś tam pogrzebie przy tej podstawie programowej (w co nie wierzę), to co to zmieni?

Edukacja w szkole nie powinna być obowiązkowa, nie powinna być odgórnie sterowana przez jakieś ministerstwo, którym zarządzają ludzie z politycznego klucza. Nie wszyscy chcą się uczyć historii, nie wszyscy chcą sie w ogóle uczyć, a muszą. Oni się męczą, nauczyciele, którzy stają na rzęsach żeby dać takim delikwentom ocenę pozytywną sie męczą. Tracą wszyscy bez wyjątku.

 

Dlaczego nie rozpoczniemy poważnej debaty o edukacji w naszym kraju? Dlaczego większość z nas myśli schematami, ze MEN to jakiś byt odwieczny, który zawsze trwał i trwać będzie?

Dajemy się też zastraszyć opiniom, że młodzież jest coraz gorsza, że postęp niszczy inteligencję, nowe technologie i fejsbuk odmóżdżają. Być może, ale przymusowa edukacja tego procesu nie zatrzyma. Zatrzymac moze tylko powrót do elitarności nauki. Do czasów, gdy o wykształcenie choćby podstawowe trzeba się było mocno postarać. Musimy przestać ględzić o zwiększaniu ilości godzin historii w szkołach. Czy tych godzin będzie mniejczy wiecej, to niczego nie zmieni. Historię trzeba chcieć znać. Znajomośc historii powinna zacząc uchodzić za wiedzę elitarną. Dla wybranych. Wybranych - czyli ludzi inteligentnych, którym byle zgorzkniały belfer nie musi tłumaczyć, jak ważna do partycypowania rzeczywistości jest znajomość procesów historycznych.

 

Tylko takie podejście do edukacji daje szansę na jej renesans, na powrót do poszanowania wiedzy i tytulów naukowych. W tym kontekście mam w głębokim poważaniu zmiany podstaw programowych uzależnionych od widzimisię jakichś ministerek, ktore same wyglądają na potrzebujące wsparcia terapeutycznego.

Głodówką nic tu się nie osiągnie.

lugola
O mnie lugola

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka